Lociņi un sīpoli noder prostatas vēža profilaksei

Datums: Jūlijs 20th, 2007; Autors: admin.
Kategorijas: zinātne, Atklājumi.

Ķiploku, lociņu un sīpolu lietošana uzturā var palīdzēt par pusi samazināt risku saslimt ar prostatas vēzi

Prostata

Pētījums, par ko raksta medicīnas izdevums “Journal of the National Cancer Institute”, veikts, aptaujājot 238 vīriešus, kuri slimoja ar prostatas vēzi, un 471 vīrieti, kam šīs slimības nebija.

Izrādās, ka vīrieši, kas pārtikā lieto vismaz deviņus gramus loku, sīpolu vai ķiploku dienā, ar prostatas vēzi saslimst divreiz retāk nekā tie, kas šos veselīgos produktus nelieto.

Pēc zinātnieku domām, visvērtīgākie kā pretvēža profilakses līdzeklis ir lociņi, jo vīriešiem, kas dienā apēd aptuveni trīs gramus lociņu vai vairāk, risks saslimt ar prostatas vēzi samazinās par 70 procentiem.

Dienā apēdot tādu pašu daudzumu ķiploku, vēža risks samazinās par 53 procentiem.

“Prostatas vēža riska samazināšanās, kas saistīta ar sīpoldzimtas dārzeņiem, nav atkarīga no ķermeņa apmēriem, citu pārtikas produktu patēriņa un kopējā kaloriju patēriņa un ir vairāk izteikta vīriešiem ar lokalizētu, nevis attīstījušos prostatas vēzi,” norāda pētījuma autori.

Pētījumu veikuši Ķīnas Nacionālā veselības institūta un Šanhajas Vēža institūta zinātnieki.

Lasīt komentārus: 0

Raksti komentāru

Komentāros var iekļaut XHTML kodu. Vārds un e-pasts jāraksta obligāti, URI - nav nepieciešams.